Rinduku Padamu...

Posted by nurjannatul zahra Saturday, August 28, 2010
Bismillahirahmanirrahim..

Bunyi enjin bas sedikit pun tidak menenangkan ku..pemandangan indah di luar sana tidak dapat menyejukkan hatiku..walaupun bas mengambil masa kira-kira lima jam untuk sampai ke kampus dan kiranya enak andai aku dibuai mimpi..namun sukar untukku lenakan mata. tanpa sebarang rasa ragu-ragu,dengan pantas ku mencapai quran biru kesayanganku..ku cium penuh syahdu..penuh rindu..rinduku pada kalimah Allah..yang sentiasa menjadi peneman setiaku.. cuma kali ini sedikit berbeza..mutiara jernih berguguran di pipiku..cuba ku tahan, takut diri sendiri menafsir sebagai tidak tabah dengan ujian Allah..tetapi apakan daya..aku kalah akhirnya..kalah pada emosi..

Duhai hati..bersabarlah. aku rindu padamu! dahulu duka dan tawa..segala dikongsi bersama.rasa tidak enak andai satu hari aku tidak dapat menanya khabarmu.Dalam hati kecilku tersimpan sejuta rindu..buat lelaki yang pernah mengisi hidupku. handset ku capai..menangguhkan bacaanku..pantas jari-jemariku menekan button. "ukhti,ana masih merindui dia" -"bersabarlah,Allah pasti bersama orang-orang yang sabar.seandainya dia yang terbaik tercipta buatmu pasti ada jodoh kalian.jika tidak, pasti Allah memberi sesuatu yang lebih baik yang anti sendiri tidak mengetahui" "ana lemah,ana sukar membendung perasaan" -"ana memahami anti.perasaan sukar dikawal tetapi anti mesti ingat Allah mengetahui apa yang terbaik untuk anti.

Bertawakkallah dan bersabarlah sayangku" kata-kata semangat dari seorang sahabat yang turut berada di jalan Allah mententeramkan hati yang gundah gulana.. perlahan-lahan ku buka kitab suci..ku baca kalimahMu dengan sedu-sedan. Moga allah beri kekuatan padaku.. teringatku pada pesanan murabbiyati..inna solati wanusuki wamahyaya wamamati lillahi robbil alamin..sesungguhnya solatku, ibadahku,hidup dan matiku hanyalah kerana Allah..

Ya Allah..berdosanya hambamu ini kerana pernah menduakan cintaMu..seharusnya sebagai seorang yang belum berkahwin.aku melabuhkan cintaku pada Ya Rahman bukan pada lelaki yang tidak sesekali layak mendapat cintaku.cinta tulusku hanya padaMu..ampuni dosa-dosa hambamu .

Ya Allah..seandainya aku berkahwin sekalipun aku seharusnya mencintai suamiku keranamu Ya Rabbul Izzati.. (ampunilah diriku andai aku telah menjadi fitnah padamu..aku dahulu juga tidak tahu..bahawasanya seorang lelaki itu cuma boleh menjalin hubungan kasih dengan isteri tersayang..

Kusangkakan..seandainya aku masih menjaga adab dan batas denganmu yang bukan mahramku kita boleh menjalin hubungan..then i know.."there is no coupling that halal in Islam except nikah"..baru ku sedar tiada istilah kapel islami dalam islam..aku tidak nafikan dahulu aku tewas pada perasaanku..kudoakan kau juga di tarbiyah..sama-sama menegakkan panji-panji islam.serahkan jodohmu pada Allah..pasti Allah telah menyediakan bidadari untukmu lentur sebaik mungkin dan bidadari itulah tempatmu menghilangkan keluh kesah..seandainya aku bukan bidadari itu,aku sedikitpun tidak akan kecewa kerana cintaku pada Allah mengatasi segalanya..)

Pada murabbiyati yang sangat ana cintai..syukran kathiron..anti banyak membimbing ana.. duhai akhwat yang turut sama berada di jalan dakwah..ana mencintai antunna kerana antunna mencintai Allah.. duhai ashabi tercinta,syukran kerana berada di samping ana dikala dugaan hadir silih berganti..cukuplah senyumanmu penyejuk mata..pendamai hati..

Kepada bakal pembimbing setiaku..kan kulabuhkan cinta luhurku buatmu,suamiku..aku menanti kehadiranmu..aku insan lemah yang sedang dalam pembaikan membersihkan hati yang kotor ini.. InsyaAllah..bilapun kedatanganmu akan aku sambut dengan ribuan tahmid kehadrat Illahi..dan jutaan kasih sayang padamu sebagai tanda penghargaan..

InsyaAllah..jangan kau mengharapkan cinta terhebat dariku tetapi pastinya aku akan memberikanmu yang terbaik.. walau di mana kamu..aku pasti akan mencintaimu kerana kamu mencintai penciptaku..

p/s : Kisah ini sering berlaku kepada penggerak dakwah dan sedikit sebanyak cuba untuk merawat hati mereka yang terluka. Bersama kita mengambil peringatan dan kuatkan diri kita bersama-sama....

1 Responses to Rinduku Padamu...

  1. al-fay Says:
  2. assalamualaikum wbt..nurul aida...

    insyaAllah,aida akan temui pasangan hidup iaitu salah seorang drpd pilihan2 Allah swt...utk sama2 sujud kepada-Nya...percaya pd diri aida utk mencintai yg hakiki...

    maafkanlah segala kesalahan shbatmu ini...hanya doa mengiringi utkmu yg dpt kuberi...

    ***yg hina,al-fay***

     

Post a Comment

About Me

My Photo
nurjannatul zahra
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup.Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian
View my complete profile